logga

TV och bredband

TV-utbud analogt

Brf Brickbandets analoga kanalutbud är f.n 14 kanaler
via vår leverantör Telenor. (
kundtjänst och felanmälningar 020-222 222)
Kanalerna kan komma att ändras men bör nu vara:

  • SVT1
  • SVT2
  • TV4
  • SVT 24/ Barnkanalen 
  • Kunskapskanalen
  • TV 3
  • Kanal 5
  • TV 6
  • Sjuan
  • Discovery Channel
  • TV8
  • TV 12
  • Kanal 9
  • TV 10
  • TV 11
  • Eurosport 1
  • YLE


TV-utbud digitalt
Telenor levererar sina tjänster via vårt kabelnätverk.
Du kan också abonnera på ett digitalt utbud via Bredbandsbolaget. 


I Bahnhofs bredbandtjänst levererar Sappa TV via bredbandsuttaget.
Se deras utbud på https://www.sappa.se/
Vill man ha digital-tv via Sappa måste man ha Bahnhofs router. Anledningen till detta är att Bahnhofs router fungerar som en tjänstefördelare som ser till att säkerställa kvaliteten på tv-tjänsten. Bahnhofs router är konfigurerad för att ta emot och distribuera tv-signalerna till Sappas tv-box så utan deras router får inte tv-boxern rätt signaler.

 

Liten lathund för fel på TV-mottagningen

  • Ingen bild/vissa kanaler fallit bort/dåligt ljud?
    Kolla med en granne. Är felet på flera adresser felanmäl till expeditionen enl. nedan. Är det bara hos dig, kolla din TV-apparat.
  • Problem med den digitalbox man hyrt?
    Kontakta Brebandsbolaget eller där man hyrt boxen. Detta är helt utanför Brf Brickbandets ansvar.
  • Problem att ställa in kanalerna?
    Detta ansvarar du för själv. Ta fram bruksanvisningen till TV-apparaten eller be en släkting eller granne om hjälp.
  • Felanmälan på TV-systemet?
    Felanmälan av själva TV-systemet sker till expeditionen under ordinarie expeditionstid alt. via e-post till exp. Ange namn, lghnr, tfnnr och typ av fel. Fel åtgärdas tidigast nästkommande vardag.
    Observera att om felet visar sig vara ett handhavandefel alt. fel på en TV-apparat får Brebandsbolaget fakturera bostadsrätts-havaren för detta. Brf Brickbandet har inte något serviceavtal avseende TV.

 

Bredband

Sedan den 1/1 2017 har vi kollektivt bredband som leverrerars av Bahnhof. Avtalet gäller i tre år.
   Bahnhof levererar 1000/1000 Mb/s men vi har bara kablar av kat.5 så vad vi kan tillgodogöra oss beror på eran utrustning, vi bör komma upp i 100-500 Mb/s.
Felanmälan beträffande bredbandet sker till Bahnhofs kundtjänst på tel 010-510 00 00 eller via deras hemsida www.bahnhof.se

Det är inte tillåtet att montera egna parabol-antenner eller annan utrustning på något av föreningens hustak, fasader eller balkonger.